USB (Flash Bellek) İle Bilgisayarın RAM'ini Yükseltmek (ReadyBoost)

Bu yazımda kendim de kullandığım bilgisayarınızı hızlandıracak bir yöntemden bahsetmek istiyorum. Flash bellek kullanarak nasıl bilgisayar RAM'ini arttıracağınızdan. Aslında bir flash bellek bir RAM kadar yer tutmaz ama olsun. Şahsen benim bilgisayarımda USB belleği depolama alanı olarak yaptığımdan beri bilgisayarım %8 gibi bir oranda hızlandırdığını söyleyebilirim.





Öncelikle kullanacağımız yöntem ReadyBoost işte Türkçesi de "hazır olanı arttırmak" anlamına geliyor hemen hemen. Kullanacağınız belleğinizin readyboost özelliği olması gerekmektedir en başta. Bunu deneyerek de görebilirsiniz.

1-) Öncelikle Flash belleğinizi bilgisayarınıza takın. En az 0,5-1GB büyüklüğünde olması gerekmekte tabi ne kadar fazla o kadar iyi.


2-) Bilgisayarım'a girin ve Flash belleğinizin adı her neyse üstüne sağ tıklayıp özellikler bölümüne gelin.


3-) Açılacak pencerede üstteki bölümlerden ReadyBoost bölümüne gelin. "Bu aygıtı kullan" seçeneğini işaretleyip ne kadar kullanılmasını istediğinizi ayarlayın ancak bilgisayarınızın kullanılabilecek bütün hafızayı kullanmasını istiyorsanız "Bu aygıtı ReadyBoost'a ada" seçeneğini işaretleyebilirsiniz. 

4-) Seçtikten sonra Uygula seçeneğine basın. Sonra bir anda USB'nin dolduğunu gördüyseniz tamamdır.

Şahsen ben 4GB'lık flash belleğin hepsini kullanıyorum.
                                          


ReadyBoost Nasıl Kapatılır? Derseniz;

1-) Yine aynı şekilde bilgisayarıma girip, Flash'ınıza sağ tıklayıp ReadyBoost sekmesine gelin "Bu aygıtı kullanma." seçeneğini işaretleyip uygula tuşuna bastınız mı normal USB'ye geri dönmüş olur. 


Ancak bence tak çıkar bir anlamı kalmıyor paraya kıyıp alın 4GB bir USB takıp ReadyBoost'a atayın kalsın öyle zaten etkisi gerçek bir ram kadar değil. Her neyse umarım işinize yarar ve bilgisayarınız hızlanır, kolay gelsin.

Yorumlar

  1. Ben de usb bellek var..Zaman zaman bilgisayar (bu usb belleği reedyboos olarak kullanın) diye uyarı veriyor..Hiç denemedim ama yedek bir usb daha aldığımda denicem..Çünkü pc,im çok yavaş..Umarım katkısı olur..Faydalı bilgi olmuş,emeğinize sağlık.İyi dileklerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende aynı sorunu çektiğim için paylaşmak istedim, umarım faydalı olur. Teşekkür ederim

      Sil
  2. Selamlar, Yazınızı okuyunca beynimde şimşekler çaktı :) Denemeden soracağım. Şimdi benim kağnı hızında içinde xp sanırım yuklü olan bir desktop var. 80 GB alanlı. Ona bozulan laptopumun harddiskini taksam böyle bir alan yaratma imkanım olur mu o da 500 gb buyukluğunde, içinde win7 var ve yarısı boş. Ne dersiniz, bu yöntemi uygulayabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir de olmayabilir de ancak büyük ihtimal olmaz yine de denemeden bilemem. Denerseniz bizi de aynı aydınlatırsınız :)

      Sil
    2. Özellikler kısmına geldiğimde sizin fotoğrafınızı paylaştığınız özellikler gelmedi. Gelenler : Genel, Otomatik kullan, Araçlar, Donanım, Paylaşım seçenekleri oldu. Flash bellek takınca da haliyle sonuç değişmedi. Flash Belleği laptopa takınca readyboost seçeneği geldi ancak bu sistem için kullanılamaz dedi. Laptopta ihtiyacım yoktu zaten. Şimşek boşuna çakmış :)

      Sil
    3. Olsun en azından öğrenmiş olduk :)

      Sil
  3. teşekürler bilmiyordum ama sayenizde ögrendim
    http://www.blogemir.tk

    YanıtlaSil
  4. Eski bilgisayarimda En kısa zamanda deneyecegim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorum Yapmak Kan Yapar. - Anonim seçeneğini seçip de isminizi cisminizi vermeden yorum yapabilirsiniz.