Yöncü Domaini Blogger'a Yönlendirme

 İnternette araştırmama rağmen yöncü bilişimden alınan bir domaini nasıl blogger'a yönlendirildiğini anlatan bir yazı bulamam ve benim de uzun zamandır yazı yazmamam üzerine bu yazımda yöncü bilişimden alınan bir alan adını nasıl bloggera yönlendireceğinizi anlatacağım gerçi her firmada aynı adımları izliyorsunuz.



Sırf bu yazı için yöncü bilişimden domain de almış bulunmaktayım. Hiçbir fedakarlıktan geri kalmıyorum size daha iyi anlatabilmek için görüyorsunuz. Gerçi en ucuz alan adı uzantısını aldım ama çok karıştırmayın oraları şimdi konumuza dönelim.

1) Öncelikle bir alan adı satın alın, zaten adamlar herkese satabilmek kolay yapmışlar yani böyle bir şeyi adım olarak almasam da olurmuş. Neyse.

2) Blogunuzun "Ayarlar>Temel" bölümüne gelin ve blog adresinizin altındaki "Bloğunuz için üçüncü taraf URL ayarlayın" yazısına tıklayın.



3) Açılan sayfaya aldığınız alan adını resimdeki gibi başına www da ekleyerek yazın ve kaydet tuşuna basın.



Şu şekil hata verdiyse doğru yoldayız demektir. Hata 12 iyidir iyi.


4) Domaini aldığınız yere dönelim şimdi yöncü için anlattığıma göre yöncü sitesine gidin ve girişinizi yapın. Sağ üstteki "Üye İşlemleri" bölümüne tıklayın ve alan adlarım sayfasına gidin.


5) Yönlendirdiğiniz alan adına gelip yönet tuşuna basın.

6) Sol taraftaki menüden ip yönlendirme sayfasına gelin

                            
7) Şimdi gelelim asıl yere bloğumuzda hata veren sayfaya geri dönelim. Alan adını kaydetmeye çalışırken hata verdiğinde altta bir takım CNAME kayıtları vermişti o kayıtları alacağız ve Yöncü alan adı yönetiminden girdiğimiz İp yönlendirme sayfasına yazacağız..

Şimdi şu bloggerda hata ile çıkan kodlardan ilk satırda yazan şeylere hiç dokunmuyoruz direk ikinci satırda yazan CNAME kayıtlarını ip yönlendirme sayfasına ekleyeceğiz. En iyisi resimlerle anlatayım.



Aşağıdaki resimde blogger sayfamızda çıkan CNAME kayıtlarını 1 ve 2 şeklinde ayırdım. Blogunuzdan kopyaladığınız 1 numaralı kodu gidin ve yöncü sayfasında 1 sayısını verdiğim bölüme yapıştırın. Aynı şekilde bloggerda 2 yazdığım yerdeki kodu alın yöncüdeki 2 yazdığım yere yapıştırın ve yönlendir tuşuna basın gitsin.



Yönlendirmenin gerçekleştiğini ve işe yaradığını görmek için bloggerda tekrardan kontrol etmesi için kaydet tuşuna basmanız yeterli olacaktır.

8) Kaydet tuşuna da bastıktan sonra şöyle gözükecek;


Düzenle tuşuna basın ve "sitenizinismi.blogspot.com" öğesini sitenizinismi.com konumuna yönlendir." seçeneğini işaretleyin. 


En fazla 1 gün içinde yönlendirilmiş olacaktır. Vatana millete hayırlı uğurlu olsun. Siteniz daimi olsun. Yazımız biraz karışık olmuş olabilir hatta resimler olmasa hiç anlatamaya da bilirdim. Bu arada başlıkta yöncü yazdığına bakmayın başta da dediğim gibi her firmada aynı şeyler. Kolay gelsin.



Yorumlar

  1. Bu alanlarda cehalet yüksek lisansım var gibi hissediyorum yazılarını okudukça
    İKi şey söyleyeceğim:
    1-) Ben bile yapabilirim hissine kapılıyorsam yazının sonunda,şahane bir anlatıcısın.
    2-)Bu işlemler niye yapılıyor?Yani yöncü bilişimden alınan bir domaini neden bloggera yönlendiriliyor?

    Bilmiyorum ama öğrenmeyi deniyorum :-)

    YanıtlaSil
  2. Karışık bir anlatım olmuş yeni başlayan arkadaşlar anlamayabilir

    YanıtlaSil
  3. Benim başka bir sorunum var...blogunda ki yazıları facebook sayfama atarken resim gözükmüyor... Bunla ilgili bir paylaşımın varmı... Yoksa bana yardımcı olacak bir yazı paylaşır mısın... İyi günler

    YanıtlaSil
  4. Elinize sağşık

    YanıtlaSil
  5. Yeni başlayan ve teknik konulardan pek anlamayan arkadaşlar için çok faydalı olmuş elinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorum Yapmak Kan Yapar. - Anonim seçeneğini seçip de isminizi cisminizi vermeden yorum yapabilirsiniz.